نام ها و صفات قرآن هر کدام حقیقتی از قرآن را روشن میکند و پردهای از اسرار کلام الله را آشکار می سازد. رهیافت به عمق معنایی اسماء و صفات قرآن و تبیین آثار و لوازم آن ها نویسنده را بر آن داشته است با بررسی جلوه ی اسمای الهی مخصوصا دو اسم هادی و مضل قرآن کریم ، بر اساس متون دینی و تفاسیر قرآن و با روش توصیفی تحلیلی، در ضمن تبیین حقیقت این دو اسم آثار و لوازم آن را تحقیق نماید . یافته ها و ره آورد پژوهش حکایت از آن دارد که سهم قرآن از تجلی الهی در اوج آن است و معیت قرآن و اهل بیتعلیهم السلام معیتی وجودی و نفس الامری است وباعث شده است تا تفسیر آن ها از قرآن تفسیری انفسی باشد و نه تفسیری آفاقی. رتبه قرآن و اهل بیت علیهم السلام در تجلی الهی یکسان است . اهل بیت در مراتب پایینی عالم محافظان قرآن هستند و در مراتب بالایی بر قرآن شرافت دارند. همچنین روشن شد که قرآن جامع اضداد است و وجودی احاطی دارد . خاتمیت آن نیز به خاطر این است که سیر رسول الله در مراتب کمال بالاترین سیر است
شهبازثانی, حمدالله . (1401). تجلّی اسماء الهی در قرآن و آثار و لوازم آن با تاکید بر دو اسم «هادی» و « مضل». مطالعات قرآن پژوهی نور وحی, 7(14), 71-100.
MLA
شهبازثانی, حمدالله . "تجلّی اسماء الهی در قرآن و آثار و لوازم آن با تاکید بر دو اسم «هادی» و « مضل»", مطالعات قرآن پژوهی نور وحی, 7, 14, 1401, 71-100.
HARVARD
شهبازثانی, حمدالله. (1401). 'تجلّی اسماء الهی در قرآن و آثار و لوازم آن با تاکید بر دو اسم «هادی» و « مضل»', مطالعات قرآن پژوهی نور وحی, 7(14), pp. 71-100.
CHICAGO
حمدالله شهبازثانی, "تجلّی اسماء الهی در قرآن و آثار و لوازم آن با تاکید بر دو اسم «هادی» و « مضل»," مطالعات قرآن پژوهی نور وحی, 7 14 (1401): 71-100,
VANCOUVER
شهبازثانی, حمدالله. تجلّی اسماء الهی در قرآن و آثار و لوازم آن با تاکید بر دو اسم «هادی» و « مضل». مطالعات قرآن پژوهی نور وحی, 1401; 7(14): 71-100.